مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس گفت :برنامه ریزی استراتژیک باید بتواند ارتباطات سازمانی را تسهیل کند و همچنین می تواند سازمان را در مقابل امواج تغییرات مداوم محیطی حفظ کند
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس / مهندس رضا بامیان در حاشیه برگزاری جلسه استراتژیک و درگفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس که در محل حوزه ستادی و با حضور مدیران و معاونین این شرکت برگزار شد گفت : برنامه ریزی استراتژیک باید بتواند ارتباطات سازمانی را تسهیل کرده و مشارکت کارکنان را افزایش دهد و ارزشها و نظرات ناهمگون آنها را تعدیل کند همچنین تصمیمگیری تحلیلی و خردمندانه را پرورش داده و عملگرایی و مسئولیت پذیری را ترویج نماید.
وی افزود : همچنین برنامه ریزی استراتژیک در حالت ایده آل میتواند باعث تقویت پندار و یا تعهد شود که بنا به گفته روانشناس مشهور، توماس مور، برای حل معمای زندگی شخصی ضروری است.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس با بیان اینکه اولین و شاید مهمترین مزیت برنامه ریزی استراتژیک ترویج تفکر، عمل و یادگیری استراتژیک از طریق گفتگوی استراتژیک میان عوامل کلیدی میباشد افزود : برنامه ریزی استراتژیک مباحث حیاتی و چالشهای پیش روی سازمان را در مرکز توجه قرار داده و به تصمیم گیران کلیدی کمک میکند تا اقدامات مناسب را شناسایی کنند که این امر آنها را قادر میسازد تا تصمیمات سازمانی را با توجه به تبعات احتمالی آن در آینده اتخاذ کنند.
بامیان ادامه داد به همین جهت امروز و در حضور مدیران و معاونین شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس به مسایل پیش رو در خصوص مدیریت استراتژی سازمان پرداخته شد و به مدیران این نکته یاد آوری گردید که برنامه ریزی اسـتراتژیک یک ابزار مقرون به صرفه در ارائه ایده هـای مفید در حوزه های استراتژیک و سنجش شیوه سازماندهی و حفط ائتلافهای مورد نیاز به منظور پیاده سازی این ایده هاست ،که لازمه اثربخش بودن این فرآیند، حمایت تعداد کافی از تصمیم گیرندگان کلیدی و برنامه ریزان و بکارگیری آگاهانه از آن خواهد بود.
وی ادامه داد: بدیهی است سازمان هایی که به خوبی مدیریت میشوند بسیار پاسخگوتر، خلاقتر و اثربخشتر هستند. به عبارت دیگر، مدیریت مطلوب، فرآیندی است که منابع را به منظور افزایش اثربخشی به سوی نیازهای حیاتی سازمان و ایجاد ارزش عمومی هدایت میکند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس درپایان یاد آور شد که اسقرار برنامه استراتژیک منوط به باور قلبی و عملی تمام کارکنان بویژه مدیران ارشد و میانی و تصمیم گیران در سازمان سازمان است و همت و احساس مسیولیت ایشان را میطلبد تا همه کارکنان با اتخاذ یک تصمیم حیاتی و همه خود را برای ایجاد تغییر در سازمان مهیا کنند و در غیر این صورت سونامی تغییرات تمام ارکان سازمان را مینوردد.